Grevelingen 24
2105 ZG Heemstede
Maandag - Vrijdag
08:00 - 18:00
0612887773
info@vavia.nl

Continu verbeteren, wat levert dat op

Een terechte vraag is natuurlijk wat continu verbeteren oplevert. Denk bij de opbrengsten niet alleen aan betere prestaties maar ook aan meer betrokkenheid en plezier in het werk. En niet te vergeten tevreden en loyale klanten.

Bereken de resultaten van continu verbeteren

Om een correcte inschatting te maken van de opbrengsten en kosten van continu verbeteren hebben we een calculatie-model opgezet die je eenvoudig zelf kan gebruiken. Op basis van 7 vragen wordt berekend wat het resultaat is van continu verbeteren, uitgedrukt in euro.

Start de berekening

Verbeter continu verbeteren

Op basis van de resultaten ontstaat zeer waarschijnlijk de vraag hoe continu verbeteren binnen uw organisatie te starten of te verbeteren. Aspecten die hierbij een rol spelen zijn structuur, cultuur, kennis en houding. Een handig hulpmiddel hierbij is de Continu Verbeter Toolbox.

Om effectief sturing te geven aan continu verbeteren zijn kengetallen en KPI’s raadzaam.

Continu verbeteren vraagt om medewerkers die weten wat de klant wil (Voice of Customer), verspillingen in het proces kunnen herkennen en verbetersuggesties durven te benoemen. Maar ook de tijd en zin hebben om deze verbetersuggesties succesvol te realiseren. In het begin is er wat aarzeling maar door klein te beginnen en succesjes te boeken ontstaat er vertrouwen en gaat het proces door en kunnen ook grotere en complexe verbetersuggesties door medewerkers opgepakt worden.