Klaar voor de groei
Een succesvolle voedingsmiddelen producent stelde ons eind 2011 de vraag om de organisatie voor te bereiden op verdere groei van 10-15% . De organisatie bleek op enkele posities kwalitatief en kwantitatief niet optimaal bezet. Een nieuwe organisatiestructuur, herverdeling van taken en werving leek nodig.
Samenwerken met andere organisaties (Co-creatie)
Bedrijven die aan productinnovaties doen, waarderen de toegevoegde waarde van de projectmatige samenwerking hoger dan de overige bedrijven. Dit is een van de bevindingen uit een onderzoek van de Universiteit van Tilburg.
Trots op werk hoger dan trots op organisatie
Recent onderzoek geeft aan dat medewerkers de trots op hun werk met een 7,6 (schaal 1-10) waarderen en de trots op hun organisatie met een 6,6 waarderen. Trots op de organisatie wordt bepaald door directie/management. Kortom werk aan de winkel.
Resultaten onderzoek Beleving Verandertrajecten (april 2012)
Bekijk de resultaten van de 3 onderzoeken die recent zijn uitgevoerd met de SuccesGPS. En zie de relatie tussen plezier, trots, betrokkenheid en succes.
The power of Small Wins
Wat zijn de belangrijkste drijfveren voor werkmotivatie? Lees het verschil tussen wat managers hierover denken en wat onderzoek aantoont.
Impressie “Kijkje in de keuken” 9-3-2012
Op 9 maart waren we te gast bij het bedrijf Eriks in Alkmaar. Deelnemers waren directeuren en managers van Elspec, Van Oord, Centraal Boekhuis, Spirado, NSK en natuurlijk Eriks.
Artikel van ons geplaatst op www.logistiek.nl
De website voor mensen en bedrijven in de logistieke branche (www.logistiek.nl) heeft ons artikel geplaatst.
De voordelen van betrokken medewerkers
Over de voordelen van betrokken ("engaged") medewerkers wordt veel gesproken en geschreven. Laat je definitief overtuigen aan de hand van de cijfers.
Case: De kloof bij DFDS
Resultaten: - Kloof tussen directie/management en medewerkers weggenomen. - Minder schades. - Minder brandstofkosten. - Klanttevredenheid met 8% toegenomen
5 SUCCESFACTOREN VERANDERMANAGEMENT
Booz & Company heeft een enquête gehouden onder 350 managers wereldwijd. Daaruit blijkt dat het centrale aandachtspunt van verandermanagement moet liggen bij de mensen die direct met de veranderingen te maken krijgen.