Category

managementboek samenvatting

High-lights boek Verkocht van Daniel Pink

Verkocht over beïnvloeden, overtuigen en verleiden

Auteur: Daniel H. Pink

ISBN 9789047004554

eerste druk april 2013

Kern van het boek Verkocht

Dit boek is zeker niet alleen voor ‘verkopers’. De stelling in dit boek is dat iedereen ‘verkoper’ is, omdat iedereen probeert anderen te overtuigen en te beïnvloeden. Vandaar de sub-titel van het boek. Ik vind echter de Engelse titel veel beter passen: “To sell is human”

Highlights Verkocht van Daniel Pink

Pink geeft invulling aan de 3 onderdelen die zorgen dat je beter ‘verkoopt’ en onderbouwt dit met onderzoek. Het boek leest makkelijk.>>>   read more

Managementboeken selectie

Managementboeken zijn een bron van kennis en inspiratie. Maar er zijn er wel heel veel. 

Wij helpen u daarom met onderstaande selectie van interessante managementboeken. En we helpen u door van managementboeken een korte samenvatting te maken. 

Geen tijd om dikke managementboeken te lezen? Maar wel geinteresseerd in

  • delegeren, klik dan hier
  • werkoverleg, klik dan hier
  • feedback, klik dan hier

Of beluister de management audioboeken

Selectie managementboeken

 Boek titel  Onderwerp  ISBN  Samenvatting?
1 Darwin voor Managers Benutten van talent  9789077881644  ja, klik hier
2 Hoera een conflict Teamontwikkeling  9789052619880
3 Essenties van Leiderschap 7 essenties leiderschap  9789024417612
4 Switch Verander weerstand  9789043029506  ja, klik hier
5 Leidinggeven zonder bevelen Delegeren  9789077432037
6 De laatste manager Kan het zonder management  9789077881767
7 Drive Wat motiveert medewerkers  9789047000686  ja, klik hier
8 Organisatie dynamica Visie op veranderen  9789052615042  
9 Doorbreek de cirkel  Waarom managers een probleem in stand houden  9789047003960  
10 Verkocht, over beïnvloeden, overtuigen en verleiden Iedereen is tegenwoordig verkoper en hoe doe je dat  9789047004554  ja, klik hier

motiveren medewerkers

Highlights boek Drive – De verrassende waarheid over wat ons motiveert

Boek Drive – De verrassende waarheid over wat ons motiveert

Auteur: Daniel Pink

ISBN 9789047000686

derde druk november 2011

237 blz.

Kern van het boek Drive – Daniel Pink

FInanciele beloning om medewerkers te motiveren werkt niet. Wat wel werkt laat dit boek zien.

Highlights

Daniel Pink omschrijft in zijn boek Drive 3 soorten:

1. Motivatie 1.0 ging over biologische drijfveren (eten, drinken, voortplanting), kortom ‘overleven’

2. Motivatie 2.0 was rond externe motivatoren en straffen gebouwd en is de basis geweest voor de economische vooruitgang van de afgelopen 2 eeuwen>>>   read more