Category

managementboek samenvatting

High-lights boek Verkocht van Daniel Pink

Verkocht over beïnvloeden, overtuigen en verleiden

Auteur: Daniel H. Pink

ISBN 9789047004554

eerste druk april 2013

Kern van het boek Verkocht

Dit boek is zeker niet alleen voor ‘verkopers’. De stelling in dit boek is dat iedereen ‘verkoper’ is, omdat iedereen probeert anderen te overtuigen en te beïnvloeden. Vandaar de sub-titel van het boek. Ik vind echter de Engelse titel veel beter passen: “To sell is human”

Highlights Verkocht van Daniel Pink

Pink geeft invulling aan de 3 onderdelen die zorgen dat je beter ‘verkoopt’ en onderbouwt dit met onderzoek. Het boek leest makkelijk.>>>   read more

Managementboeken selectie

Managementboeken zijn een bron van kennis en inspiratie. Maar er zijn er wel heel veel. 

Wij helpen u daarom met onderstaande selectie van interessante managementboeken. En we helpen u door van managementboeken een korte samenvatting te maken. 

Geen tijd om dikke managementboeken te lezen? Maar wel geinteresseerd in

  • delegeren, klik dan hier
  • werkoverleg, klik dan hier
  • feedback, klik dan hier

Of beluister de management audioboeken

Selectie managementboeken

 Boek titel Onderwerp ISBN Samenvatting?
1Darwin voor ManagersBenutten van talent 9789077881644 ja, klik hier
2Hoera een conflictTeamontwikkeling 9789052619880
3Essenties van Leiderschap7 essenties leiderschap 9789024417612
4SwitchVerander weerstand 9789043029506 ja, klik hier
5Leidinggeven zonder bevelenDelegeren 9789077432037
6De laatste managerKan het zonder management 9789077881767
7DriveWat motiveert medewerkers 9789047000686 ja, klik hier
8Organisatie dynamicaVisie op veranderen 9789052615042 
9Doorbreek de cirkel Waarom managers een probleem in stand houden 9789047003960 
10Verkocht, over beïnvloeden, overtuigen en verleidenIedereen is tegenwoordig verkoper en hoe doe je dat 9789047004554 ja, klik hier

motiveren medewerkers

Highlights boek Drive – De verrassende waarheid over wat ons motiveert

Boek Drive – De verrassende waarheid over wat ons motiveert

Auteur: Daniel Pink

ISBN 9789047000686

derde druk november 2011

237 blz.

Kern van het boek Drive – Daniel Pink

FInanciele beloning om medewerkers te motiveren werkt niet. Wat wel werkt laat dit boek zien.

Highlights

Daniel Pink omschrijft in zijn boek Drive 3 soorten:

1. Motivatie 1.0 ging over biologische drijfveren (eten, drinken, voortplanting), kortom ‘overleven’

2. Motivatie 2.0 was rond externe motivatoren en straffen gebouwd en is de basis geweest voor de economische vooruitgang van de afgelopen 2 eeuwen>>>   read more