Boost jouw Continu Verbeteren initiatief
Verbeteren wil elk team en elke organisatie. Maar verbeteren blijkt in de praktijk best lastig. Er is vaak weinig tijd. En er zijn veel dingen die beter kunnen of moeten.
Hoe zorg je dat je succesvol verbetert? En hoe zorg je dat je blijvend verbetert?
Daarover gaan de 2 webinars die wij aanbieden.
Het eerste webinar gaat in op succesvol verbeteren.
Het tweede webinar gaat in op blijvend verbeteren.
De webinars zijn los van elkaar te volgen.
Wat krijg je?
De concurrentie zit niet stil. Vanuit de technologie en wetgeving komen er ook al veel nieuwe veranderingen op je af. En misschien wel de belangrijkste: de klant verwacht dat je continu verbetert.
Onderzoek laat zien dat bedrijven niet heel goed zijn in verbeteren. In dit webinar gaan we in op de belangrijkste factoren om succesvol te zijn in verbeteren.
De basis is de klant. Vervolgens de rol van medewerkers en leiding. En natuurlijk zijn stuurgegevens (KPI’s) een basis om te verbeteren.
Hoe ziet zo’n verbetercyclus eruit? Wat is de ware betekenis van de PDCA-cyclus? Hoe zorg je voor borging zodat problemen niet meer terugkomen?
Verbeteren is meer dan een techniek. Het gaat om samenwerken en teamontwikkeling. Daarom komt ook dit onderwerp aan bod. We benoemen het belang van de Dagstart. En gaan in op de rol van de teammanager.
Verder gaan we in op het kiezen van verbeteringen, want je kan niet alles tegelijk. We bespreken het Kanban-verbeterbord en het nut van de WIP-limiet.
Het webinar duurt 90 minuten. Er is voldoende ruimte om in te gaan op specifieke vragen van de deelnemers.
Prijs 145,- euro excl BTW
Verbeteringen bedenken is niet heel moeilijk. Verbeteringen succesvol realiseren is veelal een pittige klus. Maar wellicht is het moeilijkste onderdeel van verbeteren er voor zorgen dat het onderdeel wordt van het dagelijkse werk.
In dit tweede webinar gaan we in op de vraag hoe verbeteren een blijvende activiteit wordt binnen jouw team of organisatie.
We starten met een korte samenvatting van het eerste webinar over succesvol verbeteren.
We gaan vervolgens in op de diverse doelen die een continu verbeter traject kan hebben. We bespreken het belang van een stakeholder-analyse en het nut van het “veranderverhaal”.
De kern van dit webinar is hoe verbeteren een ‘normaal’ bedrijfsproces wordt. Kortom hoe ziet dat proces er uit. Wie hebben daarin welke rol en wat zijn ‘kengetallen’ van dit bedrijfsproces. En we laten zien hoe het Continu Verbeteren raamwerk er uit ziet. Maar vooral welke acties nodig zijn om dit bedrijfsproces blijvend te houden.
We bespreken 2 praktijk-cases om van te leren. En behandelen diverse succesfactoren.
Het webinar duurt 90 minuten. Er is voldoende ruimte om in te gaan op specifieke vragen van de deelnemers.
Prijs 195,- euro excl BTW
Willem heeft CB kundig geholpen in ons Lean-traject. Mede door zijn veranderkundige kennis is het proces van Continu Verbeteren blijvend op gang gebracht.
Cees Pronk, COO Centraal Boekhuis (CB)
Willem heeft ons geholpen om de goede stappen te zetten richting Lean gebruik door teams. Hij doet dit pragmatisch, met oog voor de driehoek klant, business en medewerker. Daarmee bereikt hij dat teams snel leren en het leuk vinden om ermee aan de slag te gaan. Continu verbeteren is een levend thema geworden!
Rik Verhoog, business-unit manager Robidus