Resultaten onderzoek Bedrijfscommunicatie VAViA
Leestijd: < 1 minuut
In mei 2012 is door student W. Rutting van de Hogeschool Utrecht een afstudeeropdracht gedaan naar de bedrijfscommunicatie van VAVIA.
Bijna 40% van de genodigden hebben schriftelijk deelgenomen. En 10 relaties zijn telefonisch geinterviewd.
Resultaten:
- het imago van VAViA wordt gezien als professioneel en innovatief
- VAVIA moet concreter benoemen wat zij doet en vooral wat zij oplevert qua resultaten
- De persoon van VAViA is bepalend bij de keuze om met VAVIA aan de slag te gaan
- Er zijn 2 groepen van relaties: zij die geloven in het gedachtegoed Schatgraven en zij die dat (nog) niet doen.
- De nieuwsberichten op de website worden alsvolgt gebruikt (zie figuur)
- De meerderheid van de respondenten heeft behoefte aan informatie over sociale innovatie en Schatgraven. Zij geven aan dit via e-mail aan de hand van een nieuwsbrief te willen ontvangen.
Met deze resultaten zijn wij ondertussen aan de slag gegaan.