Resultaten onderzoek Bedrijfscommunicatie VAViA

Leestijd: < 1 minuut

In mei 2012 is door student W. Rutting van de Hogeschool Utrecht een afstudeeropdracht gedaan naar de bedrijfscommunicatie van VAVIA.

Bijna 40% van de genodigden hebben schriftelijk deelgenomen. En 10 relaties zijn telefonisch geinterviewd.

Resultaten:

  1. het imago van VAViA wordt gezien als professioneel en innovatief
  2. VAVIA moet concreter benoemen wat zij doet en vooral wat zij oplevert qua resultaten
  3. De persoon van VAViA is bepalend bij de keuze om met VAVIA aan de slag te gaan
  4. Er zijn 2 groepen van relaties: zij die geloven in het gedachtegoed Schatgraven en zij die dat (nog) niet doen.
  5. De nieuwsberichten op de website worden alsvolgt gebruikt (zie figuur)
  6. De meerderheid van de respondenten heeft behoefte aan informatie over sociale innovatie en Schatgraven. Zij geven aan dit via e-mail aan de hand van een nieuwsbrief te willen ontvangen.

Met deze resultaten zijn wij ondertussen aan de slag gegaan.

Leave a Reply